Wednesday, August 22, 2007

ေလာင္စာဆီေစဵး ဴပန္ခဵေပးေရး ဆႎၬဴပပၾဲ လႁပ္ရႀားမႁ ဒိုင္ယာရီ (၂၀၀၇ ခုႎႀစ္၊ ဳသဂုတ္လ ၂၂ ရက္ေနႚ)

၂၀၀၇ ခုႎႀစ္၊ ဳသဂုတ္လ ၂၂ ရက္ေနႚ ရန္ကုန္မႀာ ဴဖစ္ပၾားခဲ့တဲ့ ဆႎၬဴပပၾဲ သတင္း ဴဖစ္စဥ္ အကဵဥ္းနဲႚ လႁပ္ရႀားမႁ ဓာတ္ပံုေတၾကို စုေဆာင္း တင္ဴပ ေပးလိုက္တာ ဴဖစ္ပၝတယ္။


ေလာင္စာဆီေစဵး ဴပန္ခဵေပးေရး ဆႎၬဴပပၾဲ လႁပ္ရႀားမႁ ဒိုင္ယာရီ (၂၀၀၇ ခုႎႀစ္၊ ဳသဂုတ္လ ၂၂ ရက္ေနႚ)


ဒီေနႚထုတ္ အစိုးရပိုင္ သတင္းစာ ေတၾမႀာ မင္းကိုႎိုင္၊ ကိုကို႒ကီး၊ ကိုဴပႂံးခဵႂိ၊ ကိုမင္းေဇယဵ၊ ကိုဂဵင္မီ၊ ကိုဴမေအး၊ ကိုအံ့ဘၾယ္ေကဵာ္ အပၝအဝင္ ၁၃ ဦးဟာ ႎိုင္ငံေတာ္ တည္႓ငိမ္ လုံဴခံႂမႁကို ထိခုိက္ ေစရန္နဲႚ အမဵႂိးသား ညီလာခံ ပဵက္ဴပား ေစေအာင္ ဆႎၬဴပ ေသၾးထိုး လႁံႚေဆာ္လိုႚ ထိန္းသိမ္း လိုက္တယ္ ဆုိ႓ပီး ေဖာ္ဴပ ထားပၝတယ္။ မေနႚည သန္းေခၝင္ ေကဵာ္မႀ ဖမ္းဆီးတာ ဴဖစ္ေပမယ့္ ဒီသတင္းကို ဒီကေနႚထုတ္ သတင္းစာ ေတၾရဲႚ ေကဵာဖုံးမႀာ အကဵယ္တဝင့္ ေဖာ္ဴပ ထားတာ ေတၾႚရ ပၝတယ္။


မနက္ ၉ နာရီမႀာ ေဒၞေနာ္အုန္းလႀတိုႛ လူစုဟာ ကုလ သမဂၢ ဒုကၡသည္မဵား ဆိုင္ရာ မဟာမင္း႒ကီး႟ုံး၊ ဴမန္မာ့ အသံ စတာေတၾ ေရႀႚကေန လႀည္းတန္း ဘက္ကို ဦးတည္ လမ္းေလ႖ာက္ ေနတဲ့ အထိ ဘာဴပႍနာမႀ မရႀိခဲ့ ပၝဘူး။ လႀည္းတန္း မီးပိၾႂင့္ အေရာက္မႀာ ၈၈ မဵႂိးဆက္ ေကဵာင္းသား အဖၾဲႚက မမီးမီး၊ မနီလာသိန္း၊ ကိုေအာင္ႎိုင္တိုႚ ဦးေဆာင္႓ပီး ပူးေပၝင္း ခဲ့့ဳက ပၝတယ္။ အဲဒီ အခၝမႀာ ဴပည္သူ လူထု ၂၀၀ ေကဵာ္ပၝ ပူးေပၝင္း ပၝဝင္ ဆႎၬ ဴပေန ဳကပၝ႓ပီ။




အဲဒီကေန အင္းစိန္ လမ္းမ႒ကီး အတိုင္း ေလ႖ာက္ခဲ့ ဳကပၝတယ္။ လိႁင္႓မိႂႚနယ္ ထဲကို႓ပီး လိႁင္ေစဵး႒ကီးေရႀႚ အေရာက္မႀာ ေထာင့္ငၝးရာ ႎႀစ္ေထာင္ ခန္ႚရႀိတဲ့ ဴပည္သူ လူထုက လမ္းေဘး ဝဲယာ ကေန တခဲနက္ အားေပး ခဲ့ဳကတယ္။ ဒီ ေစဵးေရႀႚက လူထု႒ကီးကို ၈၈ မဵႂိးဆက္ ေကဵာင္းသူ ေကဵာင္းသားေတၾ ဴဖစ္ဳကတဲ့ မနီလာသိန္း၊ မမီးမီးနဲႛ ကိုေအာင္ႎိုင္တိုႛက ရဲရဲေတာက္ မိန္ႚခၾန္း ေတၾနဲႚ ေဟာေဴပာ စည္း႟ံုး ခဲ့ဳကတယ္။




သမိုင္း လမ္းဆုံ မေရာက္ခင္ မႀာေတာ့ ေရႀႚေဴပး အဖဲၾႚ သတင္း ေပးပိုႚခဵက္ အရ ဳကံဖၾံႚနဲႛ စၾမ္းအားရႀင္ေတၾ ကား ၇ စီး တိုက္ေလာက္ တုတ္ေတၾ ဓားေတၾနဲႚ ေစာင့္ေန ဳကတယ္လိုႚ သိရေတာ့ လမ္းေလ႖ာက္ အဖဲၾႚဟာ ရထားတဲ့ လူထု ေထာက္ခံမႁကို အႎိုင္ပိုင္းမယ္ ဆို႓ပီး လမ္းေလ႖ာက္မႁကို ရပ္တန္ႚ လူစုခၾဲဖိုႛ ဴပင္ဆင္ ခဲ့ဳကတယ္။ (ဒီဗီၾဘီ)


ပၝရမီ မီးပိၾႂင့္ကုိ ေရာက္တဲ့ အခဵိန္မႀာေတာ့ ေနာ္အုန္းလႀ၊ ထက္ထက္ဦးေဝ၊ စန္းစန္းဴမင့္၊ ယဥ္ယဥ္ႎၾဲႚ၊ ခဵႂိခဵႂိလၾင္၊ သန္းေဇာ္ဴမင့္နဲႚ ဒလက ေဒၞတင္ရီ တိုႚက လမ္း ညာဘက္ဴခမ္းမႀာ ကဵန္ေနခဲ့႓ပီး ေရႀႚကုိ အနည္းငယ္ ကံ႗သၾား ခဲ့တာေဳကာင့္ ေဒၞေနာ္အုန္းလႀ ၇ ဦးကုိ ဳကံ့ဖၾံႚ ေတၾက ဝိုင္းဝန္း ဖမ္းခဵႂပ္ကာ ဒိုင္နာ ကားေပၞကုိ ဆၾဲတင္ သၾားတယ္။ ကဵန္တဲ့ ဆႎၬဴပ လုပ္အုပ္႒ကီး ဘယ္ဘက္ဴခမ္းမႀာ ခၝးဴပတ္ ကဵန္ခဲ့႓ပီး ဘာအကူညီမႀ မေပးႎုိင္ေအာင္ ေဝးသၾား တယ္လိုႚ ဆႎၬဴပရာမႀာ ပၝဝင္သူ တဦး ဴဖစ္သူ ကုိသန္းႎုိင္က အာရ္ဖက္ေအက ဆက္သၾယ္ ေမးဴမန္းစဥ္မႀာ ေဴပာဴပ ခဲ့ပၝတယ္။ (အာရ္ဖက္ေအ)




ေနာက္႓ပီး ကားေပၞ ေရာက္တဲ့ အခၝ မႀာလည္း ကိုသန္းေဇာ္ဴမင့္ကို ဳကံ့ဖၾံႚ ေတၾက ဝိုင္း႟ိုက္ ခဲ့ဳက တယ္လုိႚ သိရပၝတယ္။ ဒီေနာက္ မႀာေတာ့ မနီလာသိန္းတိုႚ အဖၾဲႚ အင္အား ၁၀၀ ေလာက္ ဴပန္္လႀည့္ လာရာမႀာ ဳက့ံဖၾံႚနဲႛ စၾမ္းအားရႀင္ ၆၀၀ ေလာက္က ေနာက္က၊ ေဘးက ညၟပ္႓ပီး အတင္း ဝင္ဆၾဲခဲ့လိုႛ ႟ုန္းရင္း ဆန္ခတ္ ေတၾလည္း ဴဖစ္ခဲ့ရတယ္။ ဒီ ဳကံ့ဖၾံႚ ေတၾဟာ ကုလားကုန္း အေကဵာ္ ဴပည္လမ္း ရန္ကုန္ ေဆာက္လုပ္ေရး႟ံုး အေရႀႚမႀာ လႁိင္ (၁၀) ရပ္ကၾက္က ဦးတင္ေမာင္ရီ ကိုပၝ ဖမ္းဆီး ေခၞေဆာင္ သၾား႓ပီး ေဒၞေနာ္အုန္းလႀ တိုႚနဲႚ ေပၝင္း႓ပီး ေမႀာ္ဘီမႀာ ထိန္းသိမ္း ထားတယ္။ (ညေနပုိင္း ကဵမႀ ၈ ဦးလံုးကို ဴပန္လၾတ္ ေပးလိုက္တယ္။)




အဲဒီမႀာ ေသၾးထၾက္ သံယိုမႁ မရႀိေပမဲ့ ပင္နီ အကဵႈေတၾ ဝတ္ထားသူ ၁၅ ေယာက္ ထပ္မံ ဖမ္းဆီး ခံခဲ့ ဳကရ ပၝတယ္။ အဲဒီကေန လိုင္းကားေတၾေပၞ တက္ဳကတဲ့ ရဟန္း (၂) ပၝးနဲႚ လူငၝးေယာက္လဲ ကားေပၞက ဆၾဲခဵ႓ပီး ထပ္ အဖမ္းခံ ခဲ့ရတယ္လိုႚ လမ္းေလ႖ာက္သမား ေတၾက ေဴပာဴပ ဳကပၝတယ္။ အဲဒီ အခဵိန္ထိ စုစုေပၝင္း ၂၈ ေယာက္ ဖမ္းဆီး ခံလိုက္ ရပၝ႓ပီ။




ကမာၲေအး ဘုရားမႀာလည္း ရဟန္းေတာ္ေတၾ ပၝဝင္႓ပီး လမ္းေလ႖ာက္ ဆႎၬဴပပၾဲ ဴပႂေန ဳကတယ္ လုိႛလဲ သိရ ပၝတယ္။ ကမာၲေအး လမ္းေလ႖ာက္ ဆႎၬဴပပၾဲ အတၾင္း ဳကံ့ဖၾံႚနဲႛ ရဟန္းေတာ္ေတၾ ဴပႍနာ အခဵႂိႚ ရႀိခဲ့ေပမဲ့၊ သံဃာေတၾ ဴဖစ္ေနတဲ့ အတၾက္ ဖမ္းဆီး ရဲတာေတာ့ မရႀိဘူး လုံ႓ခံႂေရးပဲ အဴပည့္ ခဵထား တယ္လုိႛ မဵက္ဴမင္ သက္ေသ တဦးက ေဴပာဴပပၝတယ္။ (ဒီဗီၾဘီ)




ေနႛလည္ (၁) နာရီမႀာ ဆူေလ ဘုရားလမ္း အနီး၊ အေနာ္ရထာ လမ္းနဲႚ ၃၂ လမ္းထိပ္ နီလာ ဒံေပၝက္ ဆုိင္ေရႀႚမႀာ ကိုထင္ေကဵာ္နဲႚ အဖၾဲႚ ဆႎၬဴပလုိႚ သတင္းေတၾ ပဵံႚႎႀံႚ ေနလိုႚဒီ ဆႎၬဴပပၾဲကို ေထာက္ခံ ပူးေပၝင္း ဳကမဲ့ ဴပည္သူေတၾ၊ ႎိုင္ငံဴခား သတင္းေထာက္ေတၾ ေနႚလည္ ၁၂ နာရီ ေလာက္ကတည္းက တဖၾဲဖၾဲ ေရာက္ရႀိ စု႟ံုး လာဳက သလို၊ ဳကံ့ဖၾံႚနဲႚ စၾမ္းအားရႀင္ စစ္ေခၾး ေတၾလည္း အရပ္ဝတ္နဲႚ လံု႓ခံႂေရး အဖၾဲႚဝင္ ေတၾရဲႚ ေကဵာေထာက္ ေနာက္ခံနဲႚ ႒ကိႂတင္ ေရာက္ရႀိ စု႟ံုး ေနခဲ့ ဳကတယ္။ ေနႛလည္ ၂ နာရီ ေကဵာ္ေကဵာ္ မႀာေတာ့ လူ ၆ ဦးက ပိုစတာေတၾ ကိုင္႓ပီး ထၾက္လာ ဳကေတာ့ အသင့္ ေစာင့္ဆုိင္း ေနတဲ့ ဳကံ့ဖၾံႚနဲႚ စၾမ္းအားရႀင္ ေတၾက ဝိုင္းဝန္း ဖမ္းခဵႂပ္ကာ အသင့္ ရႀိေနတဲ့ ဒိုင္နာနဲႚ မီနီ ဘတ္စ္ ကား (၂) စီး ေပၞကို တင္ေခၞ သၾားဳက တယ္လိုႚ သိရတယ္။




ဒီ ဆႎၬဴပပၾဲ ဴဖစ္ပၾား လိုႚရင္ ေထာက္ခံ အားေပး ပူးေပၝင္း ပၝဝင္ဖုိႚ ႒ကိႂတင္ ေရာက္ရႀိ ေစာင့္ဆိုင္း ေနဳကတဲ့ လူထုထဲမႀာ အသက္အ႟ၾယ္ ႒ကီးရင့္ ေန႓ပီ ဴဖစ္တဲ့ အေမအို႒ကီး ေတၾလည္း ပၝဝင္တာကို ေတၾႚရတယ္။ (အီးေမးလ္)


ေတာင္ဒဂုံ၊ လႁိင္၊ အင္းစိန္၊ ဳကည့္ဴမင္တုိင္ စတဲ့ ေနရာေတၾ မႀာလည္း ကၾက္ကဵား ကၾက္ကဵား ဆႎၬ ဴပပၾဲေတၾ ဴဖစ္တယ္လုိႛ သိရပၝတယ္။ (အာရ္ဖက္ေအ)




၈၈ မဵႂိးဆက္ ေကဵာင္းသား ေခၝင္းေဆာင္ ေတၾကုိ ဖမ္းဆီး ခဲ့တဲ့ အစိုးရ လုပ္ရပ္ကို ၈၈ မဵႂိးဆက္ ေကဵာင္းသားမဵား အဖၾဲႚက အဴပင္းအထန္ ကန္ႚကၾက္ ႟ႁတ္ခဵ လိုက္႓ပီး၊ ဴပည္သူ လူထု ကိုလည္း ဒီမိုုကေရစီ အေရးမႀာ ပူးေပၝင္း လက္တၾဲ ဳကဖိုႚ ေဳကညာခဵက္ တေစာင္ ထုတ္ကာ ပန္ဳကား လိုက္ပၝတယ္။


ဘာပဲဴဖစ္ဴဖစ္ ေလာင္စာဆီ ေစဵးေတၾ ခဵေပးဖုိႚ ေတာင္းဆို ခဲ့ဳကတဲ့ ဴပည္သူႚ ဆႎၬဴပပၾဲေတၾ ဒီကေနႛ ေအာင္ဴမင္စၾာ ဴပႂလုပ္ ႎုိင္ခဲ့ ဳကပၝ႓ပီ။ ဒီကေနႛ ဆႎၬဴပပၾဲ ေတၾမႀာ ဴပည္သူ လူထု ေထာင္နဲႚခဵီ ပူးေပၝင္း ပၝဝင္မႁဟာ လူထုက သူတိုႚ ကိုယ္တိုင္ သူတိုႛ ခံစားခဵက္ နစ္နာခဵက္ ေတၾကို ထုတ္ေဖာ္ခဲ့တာ ဴဖစ္တဲ့ အေဳကာင္းနဲႛ အစိုးရက ေဴပလည္ေအာင္ ေဴဖရႀင္း မေပးမခဵင္း ဒီလို ဆႎၬဴပပၾဲ ေတၾကို ဆက္လုပ္ သၾားမႀာ ဴဖစ္တယ္လိုႛ ၈၈ မဵႂိးဆက္ ေကဵာင္းသား ေခၝင္းေဆာင္ ကိုလႀမဵႂိးေနာင္ ခုလို ေထာက္ဴပ ေဴပာဆုိ ခဲ့ပၝတယ္။




"ေနာက္ေနာင္ ဆက္ဴဖစ္ လာမဲ့ ကိစၤက အခု လက္ရႀိ အေဴခအေနကုိ ဘယ္လုိ ထိန္းသိမ္း ရမလဲ ဆုိတာကုိ အာဏာပိုင္ အစိုးရ ကေန ႓ပီးေတာ့ မႀန္မႀန္ကန္ကန္ ဆုံးဴဖတ္ ႎုိင္ဖုိႛပဲ လုိတယ္။ အဲဒီလုိ မႀန္မႀန္ကန္ကန္ ဆုံးဴဖတ္ ႓ပီးေတာ့ မႀန္မႀန္ကန္ကန္ ေဴဖရႀင္းမယ္ ဆုိရင္ ဒီဟာေတၾဟာ ေသၾးေတၾ တိတ္တန္ သေလာက္ တိတ္သၾားမယ္။ အနာသည္ ကဵက္တန္ သေလာက္ ကဵက္သၾားမယ္။ အဲဒီလုိမႀ မဟုတ္ဘဲနဲႛ ဆက္႓ပီး ဴဖစ္ေနမယ္ေဟ့ - ဆုိရင္ေတာ့ ကဵေနာ္တုိႛက လူထုနဲႛ တသားတည္း ရႀိေနတဲ့ ၈၈ မဵႂိးဆက္ ေကဵာင္းသားေတၾ ပၝလုိႚ အစဥ္တစုိက္ ေဴပာဆုိ လာတဲ့ နည္းအတုိင္းပဲ လူထုနဲႛ တသားထဲ ေပၝင္းစပ္ ပၝဝင္႓ပီး တုိက္ပၾဲ ဝင္သၾားမႀာ ဴဖစ္ပၝတယ္။"(ဒီဗီၾဘီ)


အတိုေကာက္ အမည္အႌၿန္း။

၁။ ဒီဗီၾဘီ - Democratic Voice of Burma (ဒီမိုကရက္တစ္ ဴမန္မာ့ အသံ)။

၂။ အာရ္ဖက္ေအ - Radio Free Asia, Burmese Section (လၾတ္လပ္ေသာ အာရႀ အသံ၊ ဴမန္မာပိုင္း အစီအစဥ္)။

၃။ အီးေမးလ္ - Email ကေန လက္ခံ ရရႀိခဲ့တဲ့ သတင္း။

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home